15 mei 2010

Van Word/RTF naar ePUB





Een paar dagen gelden werd ik gebeld door iemand die vroeg of ik ervaring had met het maken van ePUB bestanden vanuit Word. Nee, dat heb ik dus niet. Het telefoontje heeft me wel aangezet tot het gaan zoeken naar meer informatie over het gebruik van Word en ePUB.

Uiteindelijk heb ik een programma gevonden dat belooft precies dat te doen van de vragenstelster voor ogen had: van Word naar ePUB - en dat op een eenvoudige manier. Start Legend Maker, kies een bron (RTF-)bestand. Vul de gewenste metadata in (copyright, auteur etc) en klik op de knop: klaar!
Uiteraard gaat het hier om eenvoudige, simpele ePUB boeken. Als je meer wilt weten over hoe met InDesign documenten voor te bereiden om naar ePUB te gaan, lees dan nog eens mijn artikel over dit onderwerp op dit blog (klik hier).

Het programma heet Legend Maker en is van Zapp-Tek.
Meer informatie vind je hier:


3 opmerkingen:

samson@samson-dimov.nl zei

Wat gedacht van de word-add-in Aspose of Sigil of Open Office
Lees mijn weblog
samson@samson-dimov.nl

weblog http://samson-dimov.nl

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Ik heb net even gekeken op je blog maar kan geen artikel hierover vinden...?

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Ah, hier dus oa:
http://samson-dimov.nl/?p=177