18 februari 2008

Oude Interne SATA hergebruiken via USB

Ik heb de ingebouwde harde schijf van mijn Mac Pro vervangen door een grotere SATA schijf. De oude HD ging naar slot 2. In de tussentijd heb ik alle slots (4 stuks) van mijn Mac Pro vol zitten met grotere harde schijven, en ik heb hier twee 250 GB interne disks liggen. Daar kun je niet veel mee, behalve in een andere computer inbouwen wellicht.

Maar er is nu een USB adapter waarin je simpelweg de 'kale' SATA schijf ik kan 'parkeren', en meteen heb je een nieuwe, externe, 'wisselschijf'!
Ik gebruik nu de eerst nutteloos geworden SATA schijven als wisselschijf voor backups ed.

Het apparaat heet Quickport en kost nog geen 25 euro inclusief verzendkosten en BTW. Kijk maar eens hier.

Da's geen geld :-)

1 opmerking:

baaijens zei

fantastische vervanging van draagbare schijf. Alleen.....
incl.BTW klopt maar incl. verzenden kan ik nergens vinden??