7 december 2009

Toetscodes werken niet op de PC?


Ook een opmerking die ik zo vaak krijg: de toets-codes zoals die staan in de handleiding werken niet!"
Dat kan aan twee dingen liggen: kijk eerste eens onder
Bewerken > Sneltoetsen en kijk of daar de standaard-set wel is gekozen. Dit geldt voor Mac en PC.

Werken ze dan nog niet en werken ook codes als
Ctrl-Shift-afbreekstreepje niet voor een zachte afbreking? Dan werk je onder Windows en moet je wellicht wisselen van een Nederlandse (NL) lay-out van je toetsenbord naar een Amerikaans (US)-toetsenbord lay-out. Dit kun je doen in het systeemvak van Windows rechts onderaan. Of beter: gebruik een Mac ;-)

And now for Something Completely Different Part II:
Vooruit, er was vraag naar!
Dus nog een filmpje voor degenen die de vorige al hadden gezien: dit keer het nummer 'Highway Star' van Deep Purple met meer van mij achter de drums!
Let op:
"We had camera trouble at the end! So this is the original sound recording mixed in with pictures and some footage of phone-cams!"

Highway Star/French 10/10/09

And now for Something Completely Different Part III:
Mijn uitgever (Easy Computing) heeft mij laten weten dat we voor een nieuw boek over InDesign CS5 gaan! Hopelijk eind mei/juni op de markt!

5 opmerkingen:

André Mesker zei

Highway Star! Goeie keus en een leuke uitvoering.
Ken je de uitvoering van Metal Church al? :-)

http://www.youtube.com/watch?v=px7HuRNG58g

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Ha Metal Chrurch. Ja, die snelheid haalt deze opa niet meer ;-) LOL!

André Mesker zei

Haha, dus 'Burn' van Deep Purple is ook geen optie? :-P Daar wordt wel geweldig gedrumt. :-)

F vd Geest DTP & Graphic Design zei

Nee ook geen Burn ;-) Let wel: ik had ruim 17 jaar niet meer gedrumd, dit was weer eenmalig - en ik heb hard moeten oefenen. Alles dus zo simpel mogelijk gehouden met weinig breaks, we hebben maar 4 repetities kunnen doen met z'n allen, dus ik ben heel blij met het resultaat.

(Ik ken de rest van de band van begin jaren 80 - zij zijn allemaal pro gegaan – Van Beukenstein bv.– en ik heb destijds moeten stoppen vanwege een spieraandoening. Dus oordeel niet te hard over de drummer ;-) )

André Mesker zei

Best nog een knappe prestatie met zo weinig repetities. We heten niet allemaal Neil Peart tenslotte. En al met al staat speelplezier toch voorop. Laat perfectie maar over aan de saaie studio-muzikanten. :-)

Rock on!