10 juli 2012

No kangaroos were hurt in the making

Tja, Adobe Wallaby...  eeuwig in beta en nooit meer geupdate.
Maar ja: je hebt InDesign CS5/5.5/6 met animatie-mogelijkheden en krijg die maar eens naar HTML5.

Wel, Google heeft een website waar je Flash naar HTML kunt omzetten maar het kan nog mooier: op diezelfde website kun je een plug-in voor Adobe Flash downloaden die aan Flash een mogelijkheid biedt om je animatie te exporteren naar... HTML5!
En dat met de geweldige (nou ja) naam: Swiffy.

Download the extensie en dubbelklik: de Adobe Extension Manager start en zal de plug-in installeren.

Maak je animatie in InDesign, en exporteer deze (selectie of de hele pagina) naar FLA.
Open de FLA in Adobe Flash en exporteer nu naar HTML5 via Swiffy!
Geen Wallaby nodig.

Maar ja, ook dit is niet echt de oplossing want niet alles wordt ondersteund vanuit InDesign CS6:
ActionScript 3.0 is not supported.
Embedded binary data is not supported.

In de tussentijd kan dit helpen, niet gratis maar 80 dollar: een manier om van SWF naar FLA terug te gaan:
http://mac.eltima.com/swftofla-converter.html

Het wachten is op echte HTML5 output van animaties vanuit InDesign. CS6.5?








1 opmerking:

Anoniem zei

toe maar! kijk eens aan..

Lijkt me helemaal super...ik ga er mee aan de slag..

Wat ik me wel afvraag..worden animaties niet super zwaar als de export is vanuit indesign?

Mijn ervaring is dat bouwen in flash vele malen lichter qua kb is. niet onbelangrijk bij advertentie banners..

Mijn advertentie banners worden nog steeds gemaakt via flash, mede omdat in html5 de SEO data ontbreekt...klopt dat? of is dat aan het veranderen?

grt marcel