11 november 2013

Een Handelingen (actions) venster in InDesign? Jawel!

.
Zo handig in Photoshop: een Handelingen/Actions paneel waarmee je handelingen kunt opnemen en automatisch afspelen.
Handig ook voor les-doeleinden: maak een handeling en exporteer, laat een ander importeren en afspelen als een demo.

Zou leuk zijn als zoiets ook bestond in InDesign...

Wel, daar heb je Rorohiko weer: zij introduceren nu net dat paneel, Action Recorder!

Het paneel doet precies wat het belooft: opnemen in 'real time', bewaren als handeling en weer af kunnen spelen, acties toevoegen, aanpassen enzovoort!
Handelingen exporteren als een javascript? Ook geen probleem.




Officieel nog in beta, maar al in versie 1.05. Prijs? 49 euro! Geen geld voor deze mogelijkheden.

Zie info hier.

En hieronder een demo-video:





2 opmerkingen:

Niels zei

Hoi Frans,

Ben ik de enige die vindt dat dit het script der scripts is?
Ik heb het eigenlijk nog niet getest maar dit is toch geweldig!
Volgens mij wachten we hier al jaren op en nu is het er.

Fijn dat je het op je blog plaatst, ik volg het al jaren met veel interesse, top ga zo door!

Unknown zei

snel even downloaden en proberen, maar dit lijkt me fenomenaal!